Ahad, 18 Julai 2010

Mengembara ke Kelantan bersama Proton Satria Neo

Singgah makan nasi ayam di Tumpat

Shopping di Pengkalan Kubor

Stesen Keretapi Tumpat



Sepanjang trip saya ke Kelantan dari KL, saya menggunakan Satria Neo Non CPS 1.6 MT. RM50 boleh pusing KB-PP-Tumpat, dan masih ada 2 bar. Enjin Campro memang jimat. Nak dijadikan cerita, isteri saya perlu bertugas di Kelantan kerana terlibat dengan Banci 2010 yang akan berakhir pada September 2010. Jadi dia sendiri drive kereta nih dari KL ke Kelantan ( first time pulak tu ). 4am bertolak dari KL dan sampai dalam pukul 12 tengah hari ikut Gua Musang.

Jadi setiap bulan, saya akan turun ke Kelantan sebanyak 2 kali, dan gunakan kereta meronda Kelantan. Minyak jimat, handling pun ok ( sebab dah masuk suspension R3 ).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan